Skip to main content
Log in

Nachrichtennutzung und Meinungsbildung in Zeiten sozialer Medien

  • HAUPTBEITRAG
  • NACHRICHTENNUTZUNG UND MEINUNGSBILDUNG
  • Published:
Informatik-Spektrum Aims and scope

This is a preview of subscription content, log in via an institution to check access.

Access this article

Price excludes VAT (USA)
Tax calculation will be finalised during checkout.

Instant access to the full article PDF.

Institutional subscriptions

References

  1. Hölig S, Hasebrink U (2017) Reuters Institute Digital News Survey 2017 – Ergebnisse für Deutschland. Arbeitspapiere des Hans-Bredow-Institut Nr. 42. Verlag Hans-Bredow-Institut, Hamburg, https://hans-bredow-institut.de/uploads/media/Publikationen/cms/media/2d87ccdfc2823806045f142bebc42f5f039d0f11.pdf

  2. Schmidt J-H (2013) Social Media. Springer VS, Wiesbaden

    Book  Google Scholar 

  3. Schmidt J-H, Merten L, Hasebrink U, Petrich I, Rolfs A (2017) Zur Relevanz von Online-Intermediären für die Meinungsbildung. Arbeitspapier des Hans-Bredow-Instituts Nr. 40. Hans-Bredow-Institut, Hamburg, http://www.hans-bredow-institut.de/webfm_send/1172

Download references

Author information

Authors and Affiliations

Authors

Corresponding author

Correspondence to Jan-Hinrik Schmidt.

Rights and permissions

Reprints and permissions

About this article

Check for updates. Verify currency and authenticity via CrossMark

Cite this article

Schmidt, JH., Hölig, S., Merten, L. et al. Nachrichtennutzung und Meinungsbildung in Zeiten sozialer Medien. Informatik Spektrum 40, 358–361 (2017). https://doi.org/10.1007/s00287-017-1057-y

Download citation

  • Published:

  • Issue Date:

  • DOI: https://doi.org/10.1007/s00287-017-1057-y

Navigation